ha-art-57-1-2017

Ha!art 57 1/2017

LenistwoLenistwo Wśród autorek i autorów: Jakub Baran, Maja Staśko, Aldona Kopkiewicz, Jakub Majmurek, Przemysław Witkowski, Lynn Suh, Wiesławiec Deluxe, Kenneth Goldsmith i inni.Read More

Czytaj online

ha-art-nr-45-1-2014-fragmenty
Numer Czytelniczek i Czytelników
portret-rodzinny
Olga Stawińska
abiogeneza
Paweł Mizgalewicz
malecka-i-marecki-za-interesem-w-nowym-jorku-wywiad-ze-stevem-zultanskim
Aleksandra Małecka, Piotr Marecki, Steve Zultanski
ha-art-nr-48-4-2014-calosc
Kelet. Fantomy Europy Środkowo-Wschodniej

Ha!art 43 3/2013

Ha!art - numer specjalny (3/2013)Czas nerdów
(numer specjalny)

Wśród autorek i  autorów: Jan Bińczycki, Jay David Bolter, Mateusz Idczak, Adam Ladziński, Anna Nacher, Mariusz Pisarski, Piotr Puldzian Płucienniczak i inni.

• • •

Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.

(...)

Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.

Push & play.

Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują

• • •

Redakcja numeru:

  • Adam Ladziński
  • Jan Bińczycki

• • •

Opracowanie graficzne: Katarzyna Janota

• • •

Numer uwolniony! Czytaj online ZA DARMO!

• • •

Ha!art nr 43 - Czas nerdów w naszej księgarni internetowej

• • •

Spis treści

 

  • Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
  • Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
  • Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
  • Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
  • Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
  • Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
  • Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
  • Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
  • Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
  • Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
  • Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
  • Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
  • Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
  • Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
  • Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
  • Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
  • Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
  • Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
  • Mateusz Idczak, Zapach commodore
  • Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
  • Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
  • Czy jesteś graczem? Ankieta

• • •

Aby zaostrzyć apetyt czytelników, proponujemy zapoznanie się z rezultatami dziennikarskiego śledztwa niestrudzonego Jana Bińczyckiego.

• • •

Czytaj teksty z numeru:

• • •

Co o numerze napisały media:

• • •

• • •

• • •

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information