Ołeksij Czupa

Polska wydawała mi się najbardziej komfortowym miejscem na świecie, a moja wyobraźnia posłusznie przybliżała tamtejsze życie do rajskich standardów. Budynki w centrum zbudowane były z karmelu, dresiarze słuchali Szopena, czytali Wojaczka, a zwykli Polacy byli elegancko ubrani i szlachetni. Należało to wtedy sprawdzić w praktyce, ale znów jakoś się nie składało i nie składało.

Łukasz Grzesiczak

Największym i najpopularniejszym polskim pisarzem jest Jerzy Andrzejewski, a młodzi Polacy ubierają się dostojnie w stylu Małego Księcia. Polki są nudne, seks uprawiają po ślubie, zwykle podczas wyrabiania pierogów. Tyle ten opis ma wspólnego z dzisiejszą Polską, co opinie polskiego czechofila ze współczesnymi Czechami.

Małogrzata Rejmer

Ktoś mi kiedyś powiedział, że Albańczycy rodzą się w mercedesach. Na pewno wielu w nich umarło, bo – jak głoszą coraz mniej wiarygodne statystyki – połowa samochodów w Albanii to mercedesy. Wydawać by się mogło, że fiksacja na punkcie jednej marki samochodu jest irracjonalna, ale jak się okazuje, nie ma nic bardziej racjonalnego niż niemiecki mercedes na albańskiej drodze.

Kaja Puto

Zaczynam to rozumieć. Oslo przywodzi na myśl dziewiętnastowieczną, niemiecką rycinę z podpisem „proces urbanizacji”, której domalowano kształtnego penisa w postaci kilku eleganckich budynków z epoki. Epoki after oil. Nie ma w tym luksusu ani sztampy, są flaki z olejem i lekki zgrzyt.

Kelet. Fantomy Europy Środkowo-Wschodniej

Kelet. Fantomy Europy Środkowo-Wschodniej
Wśród autorek i autorów: Małgorzata Rejmer, Ziemowit Szczerek, Viktor Ivančić, Kaja Puto, Dejan Novačić, Łukasz Grzesiczak, Włodko Kostyrko i inni.

Sebastian Rerak

Posługując się subkulturowymi odnośnikami można powiedzieć, że glitch art jest odpowiednikiem punka – hołubiącym hałas i chaos anarchicznym gestem, celebrującym niedoskonałość upodobanego sobie medium. Demoscena pod tym względem przypomina raczej scenę metalową, w której liczy się solidna warsztatowa baza, manualny, wykonawczy perfekcjonizm i ciągłe poszukiwanie wagnerowskiego dzieła totalnego.

Anna Nacher

Nie chodzi nawet o to, że ładnych parę dekad temu mieliśmy do czynienia z czymś, w czym można byłoby poszukiwać odległego pierwowzoru sprawy Snowdena, ale raczej o to, że być może tradycyjna forma krytyki technologii – uprawiana w ogniu debaty, za pomocą komentarzy, książek i ostrzegawczych tekstów – przestała dzisiaj wystarczać.

Jakub Kłeczek

Obiekty nowych mediów, takie jak dema czy intra, z reguły są strukturami o rygorystycznych logicznych zasadach – spójnie napisanymi w danym języku programowania algorytmami. Taka natura medium skłaniać może jej użytkownika i programistę do „poukładania”; z tej perspektywy media cyfrowe na kulturowym poziomie wydają się ostatnie w kolejce do pokazania szaleństwa.

Demoscena

Demoscena
Wśród autorek i autorów: Piotr Czerski, Anna Nacher, Jakub Noniewicz, Yerzmey, Piotr Marecki, Magdalena Sawicka, Sławomir Shuty i inni.

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information