Olga Wróbel

Kinga Dunin napisała na łamach Krytyki Politycznej, że Dobra świnka, dobra to książka maksymalnie przesłodzona i przez to niestrawna. Trochę się z tym zgadzam, a trochę nie. Sama opowieść o ocalonym od śmierci prosiaczku, który staje się ukochanym członkiem rodziny i lokalną sławą, ociera się momentami o kicz.

Iskra

Iskra (???–???) – rysuje komiksy na tanim papierze. Lubi smutek i pociągi, ale najbardziej to smucić się w pociągu. Obecnie znajduje się w internecie. / Rysujesz komiksy i chciałbyś opublikować je na stronie Ha!artu? Napisz do Piotra Klonowskiego – piotr.klonowski@ha.art.pl – i współpracuj z nami!

Mikołaj Tkacz / Adam Wiedemann

Sieciowy album komiksowy Niecka z założenia podążać ma drogą wyznaczoną przez Korporację Ha!art wydaniem Wielkiego Atlasu Ciot Polskich. Podobnie jak w przypadku poprzedniej publikacji, celem powstającej antologii jest konfrontacja młodych, zdolnych rysowników i rysowniczek komiksowych z najnowszą polską prozą.

Olga Wróbel

Wszystko, co miało się wydarzyć na małej wyspie u wybrzeży Nowej Funlandii, wydarzyło się dawno. Wszystko, co ma się wydarzyć w tej książce, dzieje się na pierwszych kilkudziesięciu stronach. A potem na wyspie, opuszczonej przez beneficjentów rządowego programu przesiedleń, zostaje tylko stary Moses Seetland.

Jacek Świdziński / Juliusz Strachota

Sieciowy album komiksowy Niecka z założenia podążać ma drogą wyznaczoną przez Korporację Ha!art wydaniem Wielkiego Atlasu Ciot Polskich. Podobnie jak w przypadku poprzedniej publikacji, celem powstającej antologii jest konfrontacja młodych, zdolnych rysowników i rysowniczek komiksowych z najnowszą polską prozą.

Olga Wróbel

Nie lubię literatury Wschodu, bo zawsze się wlecze i opowieść jest ważniejsza niż jej przedmiot. Ale Mahfuz mnie przekonuje i to w dodatku pisząc o tzw. wielkich tematach: miłość, śmierć, wojna, rodzina, marzenia. Brzmi jak banał, ale jest piękne, napisane językiem oszczędnym, eleganckim, frazą oryginalną i poruszającą.

Piotr Klonowski

Mimo że po powstaniu PISF-u w 2005 roku poprawiły się nieco warunki dla polskich animatorów, na co wskazują różni krytycy, daleko im do złotego okresu polskiej animacji w czasach PRL-u. W latach 60. i 70. produkowano mnóstwo filmów (...). Chciałbym pokazać, jak wyglądały w tamtym okresie relacje polskiej animacji i komiksu w „Szpilkach”.

Czytaj dalej

Jakub Woynarowski

Martwy sezon to powieść graficzna oparta na motywach utworów literackich Brunona Schulza – zarówno opowiadań ze zbiorów Sklepy cynamonowe oraz Sanatorium pod klepsydrą, jak i rozproszonych esejów, a także fragmentów prozy. Miejscem akcji jest opuszczone przez mieszkańców miasto, opanowane przez rojowiska owadów, które występują tu „w zastępstwie” ludzkich bohaterów.

Piotr Klonowski

„Szpilki” sprzyjały adaptacjom specyficznego rodzaju. Jako pismo o funkcji satyrycznej, premiowały swobodne, nasycone silną ironią zabawy z oryginałem. Bazowy tekst, zwykle silnie osadzony w polskiej kulturze, służył jako obiekt różnych modyfikacji. Autorzy, z jednej strony, sięgali po poważne, klasyczne teksty, z drugiej – po obiekty ekscytacji współczesnych sobie mas.

Czytaj dalej

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information