Redakcja

"W polskiej prawicy boli mnie przede wszystkim jedna sprawa - jej wyjątkowe niedouczenie. Nikt, kto trochę poczytał, nie będzie z takim zadęciem bronił kawałka drewna. To przecież indiański totem. Polska prawica kojarzy mi się z moimi sąsiadkami spod bloku - mentalnymi wieśniarami obgadującymi każdego, kto odważy się żyć trochę inaczej od nich."

Czytaj dalej

Redakcja

"Nasza grupa nie ma celów, oprócz wewnętrznych założeń o rozwoju słownika i teorii. Po Manifeście 1.1 słyszałem od kolegów z grupy, że musimy oddziaływać i poszerzać krąg odbiorców, tak by poezja cybernetyczna stała się czymś popularnym. Nie mogłem nigdy zrozumieć tego głodu popularności. Jeśli chodzi o projekt Perfokarta wybieram strategię żółwia."

Czytaj dalej

Redakcja

"W osobie Ryśka odnaleźliśmy nieistniejący już dziś i nawet trudny do wyobrażenia sobie fenomen nastolatka, który pisze wiersze, tłumaczy prozę, maluje, gra i komponuje muzykę. Żyje w świecie idei, fantazji, sztuki, którego nie jest w stanie zabrać mu nawet wojna."

Czytaj dalej

Redakcja

"Nie przypuszczaliśmy, że aż tak wielu autorów wspomni w swoich dziełach nastoletniego przecież Ryszarda Apte. Irena Bronner, Natan Gross, Yoram Gross, Henryk Vogler - oni wszyscy pamiętali Ryszarda i uważali go za postać zupełnie wyjątkową. Ze szczegółami wspominają go w swoich pamiętnikach."

Czytaj dalej

Redakcja

"Początkowo zadowalała mnie po prostu kinofilia. Dopiero w spotkaniu z feminizmem odkryłam, że wielka przyjemność płynąca z kina była w pewien sposób skażona. Nagle okazało się, że filmy, które tak kochałam, bez skrupułów fabrykowały obraz kobiety jako erotyczny obiekt."

Czytaj dalej

Redakcja

"Zanim przejdziemy do dyskusji o programie i o naszych osobistych odkryciach i rozczarowaniach, chciałbym żebyśmy porozmawiali, trochę w kontekście tego Cieszyna, o "Generacji ENH". Ha!art wydał okolicznościowy numer swojego magazynu pod takim właśnie tytułem. Zauważacie istnienie takiej generacji, takiego pokolenia?"

Czytaj dalej

Redakcja

Michał Oleszczyk: Jedną z charakterystycznych cech panów animacji jest ożywianie mikroskopijnych obiekty: opiłki metalu w Stille Nacht I, kurz w Ulicy Krokodyli. W jaki sposób zachowujecie panowie kontrolę nad tak drobnymi przedmiotami?

Czytaj dalej

Redakcja

"Pod koniec czerwca wystartowała nowa seria wydawnictwa Ha!art - "Linia teatralna". Jako pierwsza ukazała się pięknie wydana monografia Jana Fabre'a, autorstwa Luka van den Driesa. O tym, jakich książek teatralnych możemy się spodziewać w najbliższym czasie, mówi Iga Gańczarczyk, redaktor serii."

Czytaj dalej

Redakcja

"Potraktujmy czas awarii jako moment karnawałowy, obfitujący w niezwykłe wrażenia estetyczne i mentalne, a nie jako cyfrowy dopust. (...) kiedy niechcący wylałem na klawiaturę mojego poprzedniego laptopa odrobinę alkoholu, komputer odwdzięczył się, racząc mnie przykładami najpiękniejszej sztuki generatywnej, z jaką zdarzyło mi się obcować."

Czytaj dalej

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information