Redakcja

"Na pewno wkurza mnie to, że w polskim kinie nie robi się filmów, które zmuszają do dyskusji. One przebiegają przez kina, niektóre są nawet bardzo dobre, otrzymują nawet nagrody, jednak poruszane przez nich problemy jakoś specjalnie nas nie dotyczą. Trudno się w taką czy inną tematykę zagłębić i o niej rozmawiać."

Czytaj dalej

Redakcja

My swoją inicjatywę nazwaliśmy Restart, odwołujemy się do działającej w dwudziestoleciu międzywojennym Spółdzielni Start (...) Literatura to jest pierwszy krok. Chcielibyśmy, żeby kino otworzyło się na to, co poza kinem. Sami filmowcy, podczas naszego restartowego spotkania we wrześniu w Warszawie w Tarabuku, mówili, że są tacy… niepokalanie poczęci.

Czytaj dalej

Redakcja

"Zawsze jako dziecko chciałam ładnie rysować, tworzyć obrazy. Zawsze też zazdrościłam filmowcom, ale słabo mi to wychodziło. A z nożyczkami i fotografiami z gazet dało się to pragnienie jakoś zrealizować. Teraz mam w domu cały warsztat do kolaży. Ale nie jest to żaden ersatz, coś za coś, traktuję to po prostu jako sposób pisania."

Czytaj dalej

Redakcja

"Nasza liberatura jest i nie jest podobna do tego, co było wcześniej. Ale w przypadku książki z kolażami w pudełku Herty Müller "Strażnik bierze swój grzebień", którą właśnie wydajemy w serii, karty, choć niezszyte, są ponumerowane, więc analogia z manuskryptem byłaby tu zasadna.

Czytaj dalej

Redakcja

Wywiad z Adamem Macedońskim

Poznałem Stoberskiego jesienią 1959 roku, ale wzrokowo zapamiętałem go już wcześniej, kiedy tutaj na rogu, przy Drobnerówce, jeszcze wtedy istniejącym pięknym, drewnianym pawilonie, sprzedawał obwarzanki.

Czytaj dalej

Redakcja

"W oficynie Ha!art, która książkę wydała, już od paru lat staramy się stworzyć swoisty antykanon polskich pisarzy, zepchniętych na margines, albo wręcz w ogóle nieistniejących w obiegu, a mogących - naszym zdaniem - oddziaływać na współczesną kulturę, zmienić obowiązujący powszechnie obraz polskiej literatury."

Czytaj dalej

Redakcja

W jednym z wywiadów Patrice Chéreau powiedział, że interesuje go pańska twórczość, gdyż nie jest pan krytykiem, który postanowił zostać pisarzem. Dodał, że całe życie po prostu chciał pan pisać, ponieważ wie pan, jak powinna być zbudowana sztuka teatralna. Chcę zatem zapytać: dlaczego pisze pan dla teatru?

Czytaj dalej

Redakcja

"W polskiej prawicy boli mnie przede wszystkim jedna sprawa - jej wyjątkowe niedouczenie. Nikt, kto trochę poczytał, nie będzie z takim zadęciem bronił kawałka drewna. To przecież indiański totem. Polska prawica kojarzy mi się z moimi sąsiadkami spod bloku - mentalnymi wieśniarami obgadującymi każdego, kto odważy się żyć trochę inaczej od nich."

Czytaj dalej

Redakcja

"Nasza grupa nie ma celów, oprócz wewnętrznych założeń o rozwoju słownika i teorii. Po Manifeście 1.1 słyszałem od kolegów z grupy, że musimy oddziaływać i poszerzać krąg odbiorców, tak by poezja cybernetyczna stała się czymś popularnym. Nie mogłem nigdy zrozumieć tego głodu popularności. Jeśli chodzi o projekt Perfokarta wybieram strategię żółwia."

Czytaj dalej

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information