a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z wszystkie
Wg tytułu Wg autora
Seria wydawnicza
Data publikacji

Przez dłuższy czas nie byłem dobrze nastawiony do swoich książek. Podejmowałem różne działania zmierzające do tego, żeby je zdezintegrować, jawnie porzucić, przekroczyć. Wiązało się to z moim przejściem do twórczości pozajęzykowej, ale po kilku latach, w tym samym czasie, kiedy postanowiłem nadać ostatniej z nich postać elektroniczną, napisałem przedmowę do Księgi żywota.

Piotr Puldzian Płucienniczak

Złe słowa / Angry Words

Gra stanowi propozycję innej metodologii lektury: czytania jako niszczenia. Przy pomocy garści poręcznych wulgaryzmów czytelnik postawiony jest przed radosną koniecznością rozmontowywania monumentalnych tekstów kultury. Przeniesienie mechaniki Angry Birds do sfery tekstu jest drogą do nirwany. Projekt bezdyskusyjnie zwyciężył w konkursie na utwór nowomedialny ogłoszonym przez Korporację Ha!art w 2012 roku.

The editors of the chapbook: Mariusz Pisarski and Piotr Marecki, along with contributors Tomasz Załuski and Joanna Ostrowska, read Bruszewski’s work as anticipating new media practices in the field of Polish literature and interpret it via the theories of digital literature.

The first English-language publication about the Polish cybernetic poetry includes the most important theoretical texts, manifestos, graphic pieces and photographs documenting poetic performances. The digital chapbook, available for free, indicates the stages of cyberpoetry’s development: from the establishment of the group KALeKA, through Perfokarta, to Rozdzielczość Chleba.

Kierunkowy 22, debiutancka powieść Daniela Kota, opowiada o współczesnym młodym pokoleniu uwikłanym w życie dużego miasta. Metrum tej narracji, oscylującej paradoksalnie wokół „braku rytmiki”, wyznaczają kolejne melanże, pobudki w cudzych mieszkaniach i podszyte tęsknotą zdziwienie z powodu szybko oddalającego się dzieciństwa.

Autor zbiorowy

∅ / ZBIÓR PUSTY

„ZBIÓR PUSTY” to druk ulotny przeznaczony do konsumpcji w przestrzeni zurbanizowanej. Biorąc pod uwagę, że kryzys nie kończy się nigdy, jego konsekwencją musi być opróżnienie przestrzeni. W takiej sytuacji znaleźli się autorzy i autorki. Arkusz poetycki przyjął odpowiednią dla epoki formę gazetki reklamowej zadrukowanej skrawkami łachmanów, obiecujących interakcji i postępowych tradycji.

Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy to pierwsza w języku polskim monografia hipertekstu literackiego, gatunku, który stał się platformą działań cyfrowej neo-awangardy na przełomie wieków XX i XXI. Jako struktura głęboka internetu, gier komputerowych, sieciowej rozrywki i komunikacji społecznościowej, hipertekst rzuca wyzwanie wielu dotychczasowym kategoriom estetycznym.

Kuba Mikurda / Jakub Woynarowski

Corpus Delicti

Corpus Delicti duetu Mikurda-Woynarowski (współpraca Jakub Majmurek) to katalog przedmiotów surrealistycznych, prezentacja dowodów rzeczowych artystycznego występku Waleriana Borowczyka. To esej wizualny, czerpiący z dorobku psychoanalizy i pism teoretycznych André Bretona. To książka-przedmiot, nawiązująca do kunsztownych, XIX-wiecznych modlitewników i XVIII-wiecznych ilustrowanych powieści libertyńskich.

Robert Zieliński

Lew

Bohaterem debiutanckiej powieści Roberta Zielińskiego jest osiadły w Kalifornii post-solidarnościowy emigrant, wzięty stomatolog i spekulant na rynku nieruchomości – człowiek, który odnosi sukcesy na polach ekonomicznych, towarzyskich i erotycznych, czym burzy stereotypowy obraz Polaka w USA

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information